En bra dag... :)

Hellosan i regnet.. nu är jag här igen... sitter och lyssnar på Freestyle-Fantasi.... mmm... härligt att kunna fantisera... det bör du göra ibland (om du inte redan gör det..) livet blir så mycket roligare då... tycker jag.. ;)

Idag har vi haft rökdykning med riktig eld och värme... var dock inte speciellt varmt.. det var ju första gången vi provade på det.. så lärarna var snälla... haha...vi fick gå in tre gånger per par... så det gav lite... jag och Christian fick lite tips... det är rökdykare 2 som pratar med rökd.ledaren, drar slang medan rökdykare 1 är den som tar besluten om vad som ska göras.. eller hur vi ska söka "huset"...
Att rapportera om referensrum till rökd.ledaren är viktigt då denne oftast ritar hur det ser ut där inne utifrån vad vi talar om... händer det något och andra rökdykare ska in så blir det lättare för dem att hitta oss... dessutom ska vi tala om för rökd.ledaren vilket varv/håll vi söker.. också detta för säkerheten.. nja, det var väl det vi fick på vår feedback... ett plus var att vi jobbade bra ihop... pratade med varandra och agerade lugnt.
Några trevliga studenter från Helsingborg var och filmade och intervjuade mig och Emelie om hur det är att vara tjej inom räddningstjänsten, varför vi valde att söka in till brandman och lite så... trevligt.
Hoppas deras film blir bra.. haha... vi ser nog inte så nice ut på den filmen...
Efter en praktikdag så är de flesta i klassen ganska trötta och slöa.... jag vilade 45 minuter då Emelie åt lunch...

I eftermiddags... efter lunchen, medan det var ljust så var jag och Emelie UTE och sprang.... ååå... det har jag inte gjort på 1,5 år... senast var förra våren.. det kändes bra i foten idag, vilket jag är glad för... vi sprang inte så långt men nu i början räcker det...

Några bilder från dagen kommer här.... mycket nöje.

"Villan"
Övning i villan..

Allt på..
Dags för mig att gå in..

Jag och Christian går in..



Pratar med Magnus..
Lite feedback från vår lärare..

Rökdykledare
Jag passar slang..


Kommentarer
Postat av: Alexander Nord

Du behöver nog inte oroa dig för att filmen inte blir bra! Du var kanon, tydlig och klar i ditt språk. Emelie likaså.
Vi får än en gång tacka för att vi fick ta lite utav er tid. Kopia utav filmen kommer att skickas till er lärare Fredrik när den blir klar.
Lycka till med utbildningen! /MvH Alexaner Nord (Killen som ställde frågorna till dig).

2006-12-07 @ 19:11:09
Postat av: Helena

Hej Alexander... åå.. inte visste jag att du skulle komma in på min sida och läsa...
Det var bara roligt att ni ville komma och se vad vår utbildning handlar om och hur vi praktiserar.. :)
Tack för det... önskar er lycka till också... och att ni får bra omdöme för ert projekt.. :)

He:)na

Postat av: Lari

Fan, du slår mig redan på en sak... nämligen att fota.. jag har inte tagit ett enda foto under min utbildning.. vilket jag verkligen ångrar...

2006-12-09 @ 17:22:26
URL: http://pappaporr.blogg.se
Postat av: Helena

Ler..jag kan ta och plåta dig lite... så får du några bilder innan du slutar..

2006-12-09 @ 21:04:28
URL: http://firefighttjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback