Fredag

Hellosan! nu är det fredag och här hemma är allt huller om buller.. har packat alla mina kläder,  plockat ner lite lampor och så... hyresvärden har varit här och tagit bort min dimmer i vardagsrummet och satt upp den vanliga strömbrytaren..  har hunnit att skriva ett andrahandsavtal till nästa hyresgäst... du vet, jag är kräsen och har valt gäst med omsorg.. och då blir det naturligtvis en person som inte röker inomhus eller som har husdjur... mest för att jag är inte gillar rök och är allergisk mot päls.

Har varit på blodgivarcentralen idag, lämnat blod till behövande... har varit brist på blod ett tag och nu måste kylen fyllas upp igen.. lärde mig även att jag som är A- får ge till A- och till AB- sedan kan jag ta emot blod från A- och O-... så du som är A- har fått lite ny information kanske.. ler..
Det var sista gången jag var i K-na och lämnade blod, nästa gång blir i Gbg så jag hoppas att "tanterna" är lika trevliga där som de är här i K-na... känner ju lite personal här hemma. Fick en fin liten glaslykta av Henrikas mamma.. Henrika är min fd arbetskamrat.

Vad har jag mera gjort idag... jo, jag har köpt nya gardiner som ska pryda hemmet i Gbg, svarta "trådgardiner".. kommer att bli hur snyggt som helst.. nice... sedan har jag bara suttit och messat lite på msn... trevligt sätt att fördriva tiden hemma och på skolan.

Nåja, nu är det helg och jag ska ner i tvättstugan och kolla om det finns någon ledig tvätttid till mig nu...

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback