Andningsapparatsutbildning..

God eftermiddag... jaha, nu sitter jag framför datorn igen..dagen är slut, ja... inte bokstavligt talat men skoldagen är över iallafall... vi hade som sagt andningsapparatsutbildning idag... gissa vad... det ösregnade när vi skulle vara ute och gå/springa/göra armhävningar/sjunga och "flyga"... ja, alla utom Emelie fick gå ut....hon fick sitta på golvet i fordonshallen och kukelua...stackarn..med sin apparat på huvudet... som sagt, vi skulle få prova att använda upp luften i flaskpaketet och därefter dra reserven...just för att få känna på hur det känns och hur det känns just när luften tar slut... det blir tyngre att andas...nästan kvävande...ja inte riktigt men ..... att sätta ihop flaskpaket, regulator, mask och komradion gick bra.... :)
När vi skulle gå ut så ösregnade det (nämnde det innan..) men det funkade ju... mitt larmställ hänger nu i torkrummet.... tur det finns sådana! det tog lång tid att förbruka luften detta för att det inte är så jobbigt att vara ute i luften och inte anstränga sig så som vi kommer att göra när vi sedan ska rökdyka...iallafall så tog min luft inte slut när de andras luft tog slut... så jag fick dra reserven inne i fordonshallen...(lektionen började närma sig slutet).

Sista lektionen handlade om brandförlopp som vi imorgon ska få studera på nära håll och komma fram till VILKA faktorer det är som påverkar brandförloppet i ett rum och HUR .. intressant va?!

Nu måste jag plugga, äta, planera helgen och lite annat.... tjo!

Flaskpaket, regulator och mask..

Andningsmask

Flaskpaket

Avklädning....

Avklädning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback