Gasövning/påklädning

Godkväll.. har precis fört över bilderna från dagens övningar och prövningar.. haha.. en del bilder är riktigt roliga...

Idag har vi haft gasövning och påklädning av kemdräkter...
Halva klassen började med gasövningen.. det vill säga min halva. Vi gick igenom upplägget av slangar, kopplingar och placering innan övningen .. efter det så visade Håkan (läraren) hur vi skulle gå till väga mot branden av tanken och vad vi skulle tänka på... kan säga att det inte var lätt att backa när man satt på knä och den som förde oss fram skulle dra oss tillbaka... egentligen så tror jag inte att det var meningen att "förarledaren" skulle dra oss bak i kläderna tagen på orden.. men det gjorde alla...jag tror att det hade räckt att hålla på strålförarnas ryggar så att man själv fick backa bak.. strålröret skulle ju också med.. iallafall blev jag dragen rejält och hann inte med så jag satte mig på rumpan..
Övningen gick ut på att vi skulle närma oss tanken med öppen stråle...kyla tanken ganska högt upp och när vi kom så pass nära tanken så skulle "förar ledaren" sära på strålförarna och ta sig emellan och stänga ventilkranen.. sedan skulle vi då backa tillbaka...

Direkt efter så hade vi påklädnadsövning i fordonshallen.. bilderna talar för sig själva... haha..

Igår kväll kom en vän till mig på besök.. han arbetar som entrevärd där jag jobbade som ordningsvakt...
Marinen är hos oss på Revinge denna veckan och de 70 st meniga övar rökdykning... 1 miljon för en veckas övning inklusive mat och husrum... ups..
Ola arbetar som befäl.. en trevlig överraskning att han var med.. vi satt och snackade på mitt rum en timme...

Nu är det helg för mig.. jag är hemma och imorgon ska jag på anställningsintervju/tester för ett säkerhetsbolag... gällande sommarjobb... ska bli spännande!

Här kommer några bilder..

image76
Håkan har genomgång av övningen

image77
Peter och David är lika långa så de får prova tekniken medan Henke är "förarledare"

image78
Oskar lika förvirrad som vanligt.. ;)

image83
Så här ser gastanken ut..


image84
Jag förbereder för backup vid sidan..

image85
Så här ser det ut vid närmandet av tanken..

image86
Nu är det snart dags att stänga ventilen.. jag sitter med ryggen hit..

image87
Jag klär Emelie.. skyddsnivå två... rökdykaroverall + stänkskydd

image90
Här är ja.... ser ut som jag har blöja.. haha kemdräkt, skyddsnivå 3

image91
Oskar bjöd upp mig på en tango.. :)

image92
Oskar och jag..  :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback