Linne, shorts och flippflopp...

det är vad jag har traskat runt i idag... så himla gott väder.. har inte sett någon termometer men jag hörde på radion att det har varit 22 grader här nere...  jag börjar väl från början...

Vi började morgonen med kem-sanering av personer...ja, först och främst för oss (brandmän) men det kan även vara så att vi får sanera de personer som har kommit i kontakt med något ämne vid "olyckan"... det vi gjorde var att sätta upp olika tält, koppla in vatten från bilen och från vagnen som vi hade med oss... sedan provade vi att koppla in värme i tälten... jag  har tagit 58 kort idag .. näää... alla är inte till mig.. jag tog kort till lärarna så att de kan använda dessa till powerpoint-presentationer och andra föreläsningar.. vi höll på till lunch.
Direkt efter gick jag till gymmet och tränade styrka och lagom tills jag kom tillbaka så hade E ätit och vi gick bakom huset och la oss i solen.. två timmar låg vi i värmen.. men inte fanken syns det något på mig.. :( Vid 15-tiden pallade jag inte ligga kvar.. jag gick och fixade lite mat och satt ute och åt tillsammans med några klasskompisar.. det var jätteskönt... men jag luktade inte så nice... sol... blää... men iallafall... eftersom jag har... ja, gissa nu vad jag har gjort idag.. kan du inte?!... nähä... läser du inte min blogg eller?!... jag har ju tvättat bilen... standardgöra varje vecka... MEN NU!!! har jag duschat... och det är gott...

Jag har kollat lite i "Vatten och andra släckmedel"-boken... skulle börja skriva av den idag... men jag VILL INTE... den ser så jobbig ut... pust... får helt enkelt sitta med det under det korta lovet vi har nu.. måste vara klar tills tisdag så att jag kan börja plugga...

Nu ska jag äta lite glass och njuta...

image106
Två av våra kemlärare...

image107
Här håller jag på att fylla uppsamlingskaret med luft..duschvattnet samlas här..

image108
Några i gruppen undrade vems den rena hjälmen är.. gissa...

image110
-Här har vi munstycket till duschen.. om du inte förstod det... ;)

image111
Tom försöker få ihop vad sladden ska vara till (den ska sitta i batteriet eller i eluttaget)

image112
Ok.. då är det bara att sätta igång motorn så att det kommer in värme i duschtältet..

image113
Då går vi över till det andra mera gulliga tältet... en dusch som jag helt klart skulle kunna ha
på landet vid stugan...

image114
Emanuel kör handpumpen..

image115
Här kopplar vi in vattnet..

image116
Så där ja.. nu är den användbar... vi tar vatten från bilen..

image117
Erik tog första duschen..

image118
Här är en annan variant.. förstår du nu varför min hjälm alltid är så ren och fin.. haha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback