Övning..

på kemplattan idag... tätning av natriumhydroxidlösningsläckage vid cistern där vi hade olika uppgifter... ett hål i röret som skulle tätas, rör som läckte både här och där... vi arbetade två och två... inne i boden stod det en tank och där läckte det aceton ... jag började att använda dräkten... skyddsnivå två.. alltså larmställ och stänkskydd. Emelie servade mig med verktyg... när jag var klar så skiftade vi.. natriumhydroxidlösning är ett frätande ämne som kan vara brandfarligt tillsammans med metaller som exempelvis zink...  aceton är ett mycket brandfarligt ämne som kan vara irriterande att andas in... aceton är blandbart med vatten och att täcka aceton med skum är bra samtidigt som man kan dränka dörrar med vatten så att det inte blir en gnistbildning om dörrar behöver öppnas... tja.. typ...
Vi var klara vid lunch och sedan har jag pluggat lite och slappat... nu ska jag kolla på Grey´s... svejs!

image101
Här klär jag mig med stänkskydd..

image102
Är inne i huset och försöker att dra åt muttrarna för mindre flöde på acetonutsläppet..

image103
Här är jag ute vid cisternen... först så drar jag åt muttrarna sedan tätar jag med
plast och använder spännband för att tillfälligt hindra läckage..

image104
Här ser vi ett par som är på andra sidan cisternen och tätar ett annat rör..

image105
Jag och Emma (SMO 5)... en toppenvän! :)

Kommentarer
Postat av: Andreas

Riktigt kul att du lägger in bilder! Blir lite lättare att få grepp om vad det är ni sysslar med där nere i Revinge!

Jadu sist jag gjorde beeptestet så kom jag till nivå 14/15 har jag för mig men då gick jag på högstadiet och min kondition är helt bortblåst nu så det får bli till att ta tag i löpningen!

2007-04-19 @ 10:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback