Tjabba torsdag..

sitter framför datorn och sneglar på vänner... musiken ljuder i bakgrunden och jag har precis fått ett väldigt roligt mail.... JAG SKA TILL FRÖLUNDA BRANDSTATION PÅ LIA!!! det är så j-a skoj.. så jag hoppar nästan rundor här... fattar du!!! fem minuters cykelväg.. helt perfekt.. kan inte bli bättre... nu hoppas jag att lag 4 som jag ska vara med.. gillar tjejer inom kåren och att de är trevliga, hjälpsamma och roliga.. :) fan va spännande det ska bli... niiiice!!!

Idag har vi haft kemövning med svaveldioxid... en gas som är giftig och frätande.. vi hade skyddsnivå 3-klädsel och stänk- och köldskydd... det gick jättebra för vår grupp att täta... nästan helt perfekt.. skoj... det jobbigaste var att det regnade och att stänkskydden immade igen på insidan så seendet var inte så bra... tyvärr har jag inte kort idag.. det regnade och jag hade ingen aning om att det skulle avta efter någon timme... du skulle kanske behöva se klädseln för att försöka förstå hur det kan ha känts.... en i gruppen fick lite panik i slutet på övningen.. helt förståeligt.

Efter lunchen så körde jag, Emelie, Patrik, Peter och Oskar till Högavallsbadet för lite dykträning... jag har fortfarande tio cm ner till bottnen med fötterna... vilket stör mig... fem meter är ganska djupt ändå... men det kommer att gå bra... lite tung i huvet blir man efteråt... Patrik som bor mittemot mig ligger bara och slappar i sängen nu... men det var riktigt gott med middag när vi kom hem.... mums.. stuvade makaroner och isterband...slurp... satt och kollade på Coyote ugly samtidigt.. superbra dramafilm för tjejer.. flin.. se den girls! såg den första gången i Thailand 2000... satt i en riktigt snuskig biograf... 800 stolar... unket, fuktigt med en massa mygg, skrangliga stolar en katt som låg framför bioduken och vi var 8 st inne i salongen.. en äcklig snuskig gubbe satte sig nära mig och min kompis så vi flyttade... sedan under filmen satt han och ...ja.. du fattar nog... haha.. ja, det blev till ett minne som sitter i varje gång jag hör namnet, lyssnar till någon av låtarna som spelas i filmen eller när jag ser filmen....

Nu har jag precis tvättat mitt larm- och  underställ och packat för hemfärd imon.. ska läsa på lite om ämnesklass 3 som jag och Emanuel ska redovisa imorgon...

Ha en bra kväll!

Pssss... Jag ska till FRÖLUNDA brandstation... TJOHO!!! :)

Kommentarer
Postat av: Teller

Det kommer gå jätte bra på din LIA-plats ;) När ska ni ut på LIA då? kram

Postat av: Helena

Tjo Teller,

Vi går ut på LIA direkt efter sommarledigheten dvs i september...:)

2007-04-19 @ 22:06:15
Postat av: Andreas

kul=) Grattis!!

2007-04-21 @ 12:49:50
Postat av: Helena

Tack... (niger fint)

2007-04-22 @ 15:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback