Tillbakablick och idag...

Hej på dig.. nu är jag tillbaka... jaja, ledsen, men jag har haft fullt upp... men nu är jag ju här.. trevligt.. eller hur.. :)

Jag slutade skolan några dagar innan jul och det sista vi gjorde/hade var en gruppexamination i trafikolycka. Väntan var oliiiidlig för vi fick vänta 1,5 h innan vi fick "larmet".. Positionerna var redan fördelade och vi visste vad var och en skulle göra.. jag var avspärrare/sjukvårdare vilket var helt ok. Vi fick ihop 68/70 poäng vilket gav vår grupp en andra plats... av 6 grupper. De två poängen vi missade var att säkerhetsmannen skulle kolla stabiliseringen efter att vi hade klippt bilen, detta för att bilen brukar sjunka lite... detta visste inte vi så vi lärde oss något nytt den dagen.. :) den andra saken vi missade var att vi fällde ryggstödet före det att vi hade satt spineboarden vilket vi slarvade på... i det hela var vi nöjda med vår prestation i gruppen...  lägger in några bilder..


128073-28

Trafikolyckaexamination

128073-30

128073-31



Idag har jag kört till skolan från Göteborg... vilket oväder... usch! ska köra hem igen på onsdag eller torsdag sedan blir det att ta tåget ner sedan... iallafall så länge snön är kvar..

Idag har vi haft orienteringsteori... oj, det var mååånga år sedan jag orienterade... och nu ska vi göra det igen... en brandman måste kunna ta ut koordinater och det är precis det vi ska lära oss.... men det blir nog bra.. trist att springa i detta vädret bara.... fnys...

Nu ska jag kika lite på min julklapp ... en videokamera.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback