Fredag..

Vaknade tidigt idag... 06,40...började inte samlingen i fordonshallen förrän 08,30 så jag hade väldigt god tid på mig... min basgrupp åkte först ut med Micke för att kolla brandgasventilering med swefan i "villan" medan den andra basgruppen följde med Lasse till "röda huset" där de körde med typhoonen.. vi bytte vid 10-tiden och höll på till lunch. Det vi gjorde var att studera hur brandgasröken rör sig när vi börjar ventilera beroende på var vi öppnar frånluftsöppningen.. och hur fort röken ventileras ut.. det är konstigt att inte fler brandstationer använder sig av ventilering i större utsträckning då det fungerar så bra och insatsen skulle kunna kortas ner ganska rejält.. beroende på vad det är då.. naturligtvis. Ska försöka implantera detta dit jag ska på LIA.. hihihi...

Efter lunch så hade vi rökdykning med SMO5 som agerade rökdykledare... jag och Emelie började.. jag gick som rökdyk1 och E som rökdyk2.. vi var i ett flerboningshus och skulle söka igenom bottenvåningen och andra våningen.. på första våningen hittade vi "en person=docka" som jag drog ut och på andra våningen hittade vi.. Lasse lärare.. han var lite tyngre att släpa ut men som tur var så kom vår rökdykledare och mötte upp oss i trappan... det var ganska varmt vid övningen och jag drack mycket vätska när vi kom ut... efter insatsen så diskuterade vi övningen och därefter så körde Emanuel och Emelie... det var riktigt roligt att öva idag... vi var ett bra team och har en lärare som är superduktig :)

image68
Vår brandlärare.

Min kompis Emma var rökdykledare för några andra killar i klassen på ett annat objekt och eftersom de var fler så slutade de en halvtimme efter oss... men då behövde vi tjejer inte slåss.. hehe.. om de två duscharna som vi har gemensamt... jag packade medan Emma duschade och vi lämnade skolan vid 16-tiden...

Trevlig helg så hörs vi..

Kommentarer
Postat av: Micke

Hälsa Nelson att han får passa sig nu när dom drar ner på deltidarna i Eslöv och Revinge.
Har han klarat "varvet" i på Malmö brankår än?

Ha det gott /M

2008-02-21 @ 21:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback