Ny vecka..

som slutade med ett antal timmar i bilen (söndag).. startade från Göteborg kl. 13 och var i Kristianstad vid 16.. stannade och fikade hos mamma och drog sedan vidare till Karlskrona... träffade min vaktchef och snackade med honom en stund... han vill ha mig till att arbeta igen... äää.. lite svårt då jag bor i Gbg nu... men det var roligt att höra.. :) mina vänner/kollegor var ute och körde (poliser) och kom inte in till stationen förrän jag var framme på skolan i Lund vid 22-tiden... sååå dem fick jag tyvärr inte krama om och prata med.. saknar dem väldigt mycket... det var en lång dag i bilen... skönt att det var vackert väder att köra i.

Idag var vi uppe i ottan... kl. 06.. första gången sedan vi började utbildningen... det var tufft men efter en dusch så var jag på g. Vi har varit på MAS i Malmö och lärt oss lite om fri andningsväg och fick prova att intubera och så har vi övat på "Simon" en av två dockor i hela Sverige som används som övningsdocka för personal inom sjukvård, räddningstjänst med flera... "Simon" kan prata och andas, ha puls, vidga pupiller med mera... den andra dockan finns i Huddinge... och kostar 2 miljoner! vi fick tre olika scenario... medvetslös, fallolycka från cykel alkoholpåverkad och hjärtstopp... mycket givande!

Vid 15-tiden så gick jag och Henke på spinning.. åt en god potatis-falukorvspudding till middag och har precis avslutat en god ciabatta...

Ska sätta mig och läsa lite nu...

P.s. man kan nästan tro att vi utbildar oss till läkare.. vi är ganska tjusiga i vit rock eller vad tycker du... ;)

Ha en bra kväll..

image54

image55

image56

image57

Kommentarer
Postat av: Anna

Det verkade vara en riktigt nyttig övning!

och ja, hockeyn igår var ju fasligt rolig, vad hände med fbk's spel? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback