Tjo..

Ögonen drar.. är trött ikväll. Det har varit en bra dag, teori med Lasse som äntligen är tillbaka efter 6 veckor i Thailand.. brun är han också... iallafall så har vi gått igenom brandgasventilering..syftet med att ventilera är att minska brandgas- och värmepåverkan.. underlätta utrymning för människor och för insats och naturligtvis hindra eller begränsa brand.. brandgaser innehåller toxiner... kolmonoxid som kan kväva en människa då syret binder till hemoglobinet, koldioxid som gör att vi andas in mer koldioxid än vi ska ha i kroppen.. detta är dock inte giftigt i små doser.. sedan har vi cyanväte som är extremt giftigt...
För att kunna få ut brandgaserna så måste luft komma in...  detta fås genom att vi skaffar oss tilluftsöppning och frånluftsöppning... typ som tvärdrag .. detta underlättar siktet väldigt mycket och genom brandgasventilation så kan insatsen kortas ner allt från exempelvis 17 minuter till 5 minuter.. beroende på vad det är då alltså... ja, det var lite om dagen...

Efter skolan så åkte jag, Emelie, Peter och Patric till simhallen... övade på att gå ner på djupet.. fem meter.. har aldrig gjort det innan... jag lär mig genom att gå ner med fötterna först, för Ludde tycker att det är bäst i början pga trycket i öronen.. vilket jag kände av.. speciellt i vänstra örat... jag är nöjd med dagen... några pass till så ska jag väl iallafall klara att komma ner med huvudet först... vi får se..

Har precis kollat en Beck film nr. 9 ... den var bra... ska egentligen tvätta bilen ikväll men jag pallar inte.. får ta det nästa  vecka... ska ju ändå åka långt i helgen... Lund-Gbg-Karlstad... ler.. ska ju kolla HOCKEY imon... sedan blir det Gbg igen och på söndag drar jag ner till Kristianstad och sedan vidare till Karlskrona och sedan till Lund igen.. så bilen lär ju bli riktigt skitig på de milen...

Godkväll..

Kommentarer
Postat av: Andreas

Gjorde rullbandstestet igår och det gick hur bra som helst så nu är det bara och hoppas att betygen räcker till för att jag ska få komma in på SMO! Jag hade rätt bra betyg så det ska nog gå bra! Killarna på stationen i Karlstad försökte få mig att börja i Skövde ist för i Lund med argumenten att deras övningsfält är större och att de har betydligt mycker mer vattenlivräddning än de andra skolorna haha.

Hoppas inte bilresan blir för jobbig och att du har kul i LLA! Men fbk lär väl vinna så tråkigt får du nog inte=)

2007-03-23 @ 09:14:36
Postat av: Helena

Hallå... Grattis! va skoj.. då lär vi synas min fjärde termin.. :)

Du såg väl matchen?! grrr.. de skulle ha fått poängen helt klart.. synd att de förlorade när jag var uppe för en gång skull.. stannade och åt på Alfie.. mums.. :)

Hör av dig snart igen..

2007-03-24 @ 15:56:16
Postat av: Andreas

Ja det lär vi göra! Du får guida mig runt skolan då=) Om jag inte får för mig att söka till Skövde först och främst men det tror jag inte.
Jo jag såg matchen och de skulle helt klart ha fått den vinsten. Speciellt när de fick ett mål bortdömt... Men i dagens match blev de överkörda. Men det löser sig nog till slut!
Hoppas du hade en bra i helg iaf!

2007-03-25 @ 19:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback