Tjabba gokväll..

sitter och kollar på en film som är riktigt rolig... haha..

Ska snart lägga mig.. halva basgruppen ska åka till Svedala tidigt imon... gäääsp... 06.15 ska vi åka...
Vi ska till ett äldreboende och kolla på olika risker som vi ska lämna åtgärdsförslag på... har tagit fram en checklista som vi kan följa.

Vad har hänt idag.. känns som om jag har sprungit rundor på området med att fixa både det ena, andra och fjärde... har iallafall blivit godkänd på Hälsa och livsstils examinationen. 

Eftersom jag ska vara ledig i slutet på veckan så fick jag vara i en annan basgrupp både på examinationen och på förmiddagens OBBÅ-övning (Orientering-Bedömning-Beslut-Åtgärd) där vi fick 4 olika larm som vi skulle åka till.  Framme på "olycksplatsen" så skulle vi diskutera fram hur vi skulle gå till väga med klädsel, byggnader och människor i närområdet, vilket ämne/vätska det var och hur vi skulle hantera detta och vilka vi skulle behöva tillkalla till platsen.. exempel.. ambulans, polis, bärgningshjälp m.fl...



image128
Vår lärare Lasse som vi har i Hälsa och livsstil..

image129
Här redovisar en klasskompis sin powerpoint..

image130
Här läser vi i Farligt godspärmen ... vi hittade nämligen en dokumentation i den krockade
bilen...styckegodsbil... 

Oj... nu är klockan snart 23.15.... dags att borsta tänderna.. men först en bild på ett jättefint träd som står på området... ljuvligt luktar det.... sniff sniff...

image131

Kommentarer
Postat av: Brandkvinnan

Mmm, det trädet sniffar man på varje gång man går förbi :o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback