Lördag..

Första larmet var ett stort larm.. trafikolycka på Sannaplan... en personbil hade troligtvis kommit i en hastighet som var en bra bit över 50.. tappat kontrollen och kör rakt in i en annan bil.. och med den farten så blev tre bilar mer eller mindre skadade... jag åkte stegbil tillsammans med E och D från tredjelaget..
Väl på plats så hoppade jag ut och satte upp varningstriangeln och spärrade därmed av vägen.. en passagerarbil kom emot mig men backade omgående..
Personen som körde bilen hade inte skadat sig utan kunde kliva ur själv... GLÖM INTE ATT ANVÄNDA HANDSKAR... även om en person inte är skadad så kan denne ha Hepatit C... det får man leva med hela livet.. smittar via blod, tårar, spott, saliv... exempelvis..
Jag fotograferade med min kamera... stationskameran var konstig.. det blev en liten bild och på kanterna så var det helt svart.. efter att ha stängt av den så fungerade den dock igen och L fortsatte att ta kort..
Efter att ambulansen hade lämnat så åkte även stegbilen hem och 411 stannade kvar tills polisen kom..

Automatlarm på Askims skola..  jag gick runt huvudbyggnaden och D, L, M och M gick ett annat håll och kollade.. jag såg en väktare och meddelade styrkeledaren detta.. med hjälp av väktaren så kunde vi lokalisera brandlarmet...det sitter ett brandlarm på varje byggnad.. enligt displayen så hade det gått larm var minut i flera timmar.. vilket jag tycker är konstigt då väktaren borde ha varit på plats och återställt.. hmmz...
Vi kunde inte hitta någon orsak så vi rapporterade detta till LC och begav oss hem till stationen.

Vid lunchtid så hade vi skumlektion.. hmmz... äää...
Efter lektionen så körde jag och handlade..vi ville äta innan vi skulle köra kanonen..
Vi åt kyckling-korvgryta med ris och sallad... var superhungrig som vanligt och åt en ganska stor portion.. mätt och belåten :)

Jag var supertrött redan vid 20-tiden så jag gick och la mig vid 21,30... vaknade vid 04-tiden av att det gick larm om brand i busskur... någon eller några hade tänt på en stoooooooor hög med tidningar som brann rejält när vi anlände.. jag fick släcka och det var inga problem.. kurens bakvägg hade smält och alla .. jag pratar flera hundra tidningar var totalförstörda...
När vi kom tillbaka tillbaka till stationen så var jag pigg så jag städade lite i lektionssalen.. vid 05,09 gick jag upp och la mig på sängen och när klockan ringde vid 06,10 så kände jag mig utvilad.

image319
En av kanonerna..

image320
Närbild.. ler..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback