Tillbaka..

Äntligen tillbaka på stationen.. :) det var nog bestämt att skumbilen skulle köra ut till Renova på Sävenäs.. det brann på soptippen.. och gud va sopor..  vilket ställe.. gick runt och kollade lite men satt mest och väntade på att vi skulle bli användningsbara... en timme gick.. två timmar gick.. å sen... på den tredje timmen....fick vi köra hem till stationen igen...

När vi kom tillbaka så bjöds det på utkilningsfika... C ska gå över till lag 1... bra att han är kvar på stationen.. en väldigt kompetent, pratglad och hjälpsam person som jag tycker väldigt bra om. Vi lär träffas så jag sa inte hej då.. utan .. vi ses.. iallafall.. tre tårtor hade han med sig.. pust.. tog en liten bit av princesstårtan men pillade bort marsipanen.. bläk..

Vid 22-tiden satte jag mig ner och skrev klart mitt tredje Pm som handlar om miljöpolicyn på räddningstjänsten.. ska skicka in det idag.. skönt att ha gjort klart allt nu.

Vid 23,30 gick jag och la mig.. somnade gott och sen kom ett larm... kl. var då 00,10.. typ.. "rökutveckling i tunnel vid Frölunda torg.. troligtvis en moped"... ok.. L körde pickupen och jag satt bak i mitten i förstabilen .. mellan H och D... på med paketet... förhoppningsfull.. ja, en mopedbrand är ju alltid något.. fast inte det jag väntar på.. grrr... väl framme vid tunneln.. men hallå.. var är det någonstans... hoppar ur bilen.. och ser en blöt målarburk... jaha.. tillbaka till stationen..

Jag har alltid svårt att somna om när jag väl har varit uppe och ute på larm.. vid 05-tiden kom nästa larm.. automatlarm på boendet bredvid stationen.. anade matlagning.. och japp.. brandvarnaren sitter inte långt ifrån spisen (enrumslgh).. och fläkten är väl inte bra eller så bryr de sig inte om att sätta på den.. måste ju nästan vara så...
Varje gång vi kommer dit.. händer ganska ofta..så går inbrottslarmet och väktaren måste komma och återställa.. personligen så tycker jag att räddningstjänsten borde ha något samarbete med väktarbolagen.. iallafall de som är välbesökta.. det vore bra om vi kan larma av när vi kommer.. hellre det och sedan meddela att vi har gjort en frånkoppling och larma på när vi lämnar.. men det är ju min åsikt.. (väktare)
Det var inte lönt att lägga sig igen eftersom klockan var 05,26 när jag kom upp på rummet.. så jag gick ner i dagrummet och satte på tvn tills de andra kom ner..

image294
Bilden talar..

image295
Soptippen..

image296
Brinnande sopor..

image297
Rökskyddsbilen har 35 flaskpaket..

image298
Vilket radarpar.. och fint sitter vi... :)

image299
Yrvaken.. 05:10.. automatlarm..




Kommentarer
Postat av: Maurici

Howdy!

My name's maurici Galofré Firefighter from Catalonia (Spain).
Just encourage you to continue working and being passionated for this job.

Nice blog.

Take care,

Maurici.

2007-11-04 @ 16:45:05
Postat av: Helena

Thanks! :)

How did you find me...?
Enjoy the rest of my blog.

Have a nice day!

Helena

2007-11-05 @ 20:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback