Vad ska jag skriva om..

Idag har jag varit på "raffen"... trodde det skulle vara större.. ää... hmmz.. blev förvånad faktiskt..
Jag har ju aldrig varit på ett raff ... jag måste säga att jag blev överraskad över vilka stora ytor det är på området.. välskött och fint..

Fick arbetarkläder.. ser ganska komiskt ut i dem... och vi ska inte tala om hur jag ser ut med hjälm, hörselkåpor och glasögon på.. kommer en bild senare. Har fått klädskåp i en gammal skruttig bod ute på parkeringen.. tur  att jag slipper sitta där inne och äta..

Jaha.. jag kommer att arbeta med två killar men kommer att få träffa olika personer på området.. för att få en hum om vad som görs på ett raff och vilka arbetsuppgifter dessa personer har.. just nu är det virrvarv i huvudet..
Gissa vad.. min gnällegranne arbetar på raffet.. hmmz.. ska bli intressant att få observera hur han beter sig på arbetet.. nåja, tur att jag inte behöver gå med honom på dagarna.

Killarna jag ska arbeta med är bra.. två helt skilda personligheter... tycker att jag har fått ett bra grepp om vad de är för prickar..  kompetenta är de.. och den ena killen har arbetat som brandman innan.. det märks.. han har bra koll på det mesta, är trevlig och snäll.. (ta åt er nu grabbar!.... brandman)

Korvstoppning.. flyktmask, råvatten från älven, superbrandposter, 17 nödbassänger, skyddsregler, processområdet, "svärer"=förvaringslager för gas... och hjälp!! vad ska jag skriva om till mitt arbete/min uppsats... har alltså ingen aning och snart ska en projektplan vara inlämnad... måste fundera på det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback