"-Just det"..

Igår hade vi fint besök från Angereds station.. vår styrkeledare var ledig och istället så kom Lasse... en trevlig kille som har varit på Frölunda station tidigare..

Satt och pratade en bra stund på samlingen innan vi gjorde den dagliga fordonskontrollen... jag "tog" hävaren med Hasse som backup.
Lika roligt som vanligt.. fick köra ut hävaren från hallen  och fick manövrera allt själv...var dock lite trött igår så jag hängde inte med på svängen riktigt... "-glöm inte stödbenen"... "-näää... Just det".. kan ju vara bra!
Upp i korgen och tänka på en massa... som sagt... jag hade Hasse vid sidan och det kändes tryggt... åkte upp på taket och roterade korgen och så ner igen...  ihop med stödbenen och backa in bilen i hallen... det tog nog 15-20 minuter?!
De andra killarna var redan klara med 411 och stegbilen när vi kom in.. de höll på med repen/linorna..
Själv så satte jag på mig selen och blev visad hur jag ska göra då jag skulle fira ner mig från hög höjd.. provade ett par gånger och drog även upp mig igen.. det var lite småjobbigt att dra sig upp men väldigt skoj.. skönt att kunna ta det lite lugnt i början då jag inte är någon "höjdmänniska".

I helgen ska vi hänga i selen med hjälp av stegen (fritt häng.. haha) sedan ska jag prova att klättra upp i stegen och upp till taket.... öva öva öva.. det blir nog bra men jag ska inte förneka att det känns lite i magen..
 
Det hände inget speciellt på kvällen.. satt och "tjötade" hmmz..(göteborgska) lite...

VILL HA FLER LARM!!!

image241
Detta är roligt..

image242
Uppe på taket..

image243
Här står vi... och sätter fast linan i "grigrin" = GriGri är en mycket lättanvänd mekanisk
repbroms som låser automatiskt vid kraftig belastning.

image244
Swiiiish... så är jag nere... :)

image245
Här drar jag mig upp... med hjälp av det lilla gula handtaget som du ser i min vänstra hand..


Kommentarer
Postat av: Teller

Gud va kul det ser ut ;D

Postat av: Johan

Erkänn Helena. Du gillar korgen för då måste folk se upp till dig. ;-)

2007-10-10 @ 16:17:38
Postat av: Helena

Ler.. om det är så att det bara är en enda som "ser upp till mig".. så har jag lyckats med något.. eller hur.. ;)

2007-10-10 @ 22:01:51
Postat av: Johan

Hej!
Detta var rolig läsning och tittning! Jag antar att du givit mànga leenden pà de gamla rävarnas läppar pà Frölunda lag 4...mitt gamla lag. Lycka till i framtiden. Kanske kan passa pà att ge dig lite info om mitt nuvarande jobb pà CERN där jag arbetar som brandman och enda svensk. www.cern.ch. CERN ligger i Schweiz, Geneve. Det är världens största kärnfysik-forskningsföretag. Det ägs av alla EU-länder och därför är det brandmän här fràn 8 olika länder... Vill du veta mer..eller nàgon av dina vänner pà LIA sà är Du/Ni välkomna att skriva till mig.

Mvh

johan

2007-10-11 @ 14:19:26
Postat av: Helena

Hej Johan, jag tror att killarna har berättat lite om att du är utomlands och arbetar som brandman.. du är inte glömd ;)
Hoppas de inte glömmer mig heller sedan.. ler..
Ska kika på sidan sedan.. vi hörs!

He:)na

2007-10-11 @ 14:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback