Helena.. ska du med??

Det har inte hänt sedan jag började på LIA.. jag menar att killarna ropar på mig vid litet larm..
Jaha.. tänker du .. "-varför är hon inte på plats".. det undrar jag också.. men det är så här att vid litet larm så finns det inte plats för mig..och då blir det lite struligt... styrkeledaren har sagt vid ett par tillfällen att jag ska åka med och att en chaufför tar pickupen eller båtbilen och kör efter med blåljus.. om det nu behövs.. MEN min styrkeledare har nog mycket att tänka på och "glömmer" nog av mig ibland??..
Det stora problemet är att jag inte är från Gbg och inte kan alla gator... grrrr..  ÄN... kanske blir det ändring på det tills nästa höst... ?! ;)
Igår påpekade jag dock det på samlingen.. jag menar att jag gärna vill åka med på ALLT (fast det vet de redan.. jag är med på allt och frågar efter att ha något att göra.. ler..).. så det var nog därför som de ropade på mig i högtalarna när det kom ett litet larm vid 21-tiden.. precis när jag var klar i duschen...
Summan av det hela är att eftersom det har varit lite si och så med medåkningen i första bilen så tyckte jag inte att det var någon idé att åka ner.. och det gjorde jag inte heller.. missade dock inget.. denna gång!?

Vid fordonskontrollen så fick jag köra stegbilen.. jag fick två mål att ta mig till och gjorde det bra.. missade det ena målet med 10 cm.. jag skulle få en sida av korgen att nudda vid en gatulampa.. som fanns rakt över vägen och ja..du vet.. ett antal meter upp..
Det andra målet var att nå samma sida av korgen på flaggstångens knopp... jätteskoj var det.. jag körde stegen både där nere och uppe i korgen.. har även "kört" hävaren... :)

Efter kontrollen var gjord och vi hade bytt ut lite blad ur farligt gods pärmarna så gick vi upp och tränade.
Idag var vi faktiskt ganska många i gymmet.. fem styckna.. de du...ler..

Smörgåstårta, kanelbullar.. (kanelbullens dag) och banankaka med film stod på schemat efter träningen.. vid midnatt kröp jag ner i sängen...

Kommentarer
Postat av: Teller

Jag fundera på att söka in nästa höst och se får jag hoppas att jag kommer in, annars så gör jag lumpen före och sedan försöka igen :D

Postat av: Helena

Det tycker jag låter som en bra idé..har själv gjort lumpen,i flottan.. :)
Vilka ämnen fattas du?

2007-10-05 @ 17:08:01
Postat av: Teller

Jag har också funderar på att tjänstgöra i flottan i gbg :D Sista frågan får du nog omformulera. haha de är nog bara jag som är lite dum o inte kan räkna ut vad du skivit :P

2007-10-05 @ 17:56:41
URL: http://victoriaa.bloggspace.se
Postat av: Johan Pedersen

Tjenare!!!!
Jag heter Johan Pedersen är 28 år och kommer ifrån Göteborg bor i Frölunda. Mitt stora intresse är räddningstjänsten och ambulansen. Jag är väldigt mycke ute och fotograferar ambulanser, räddningsfordon och insater. på sommartid har jag min hobbybil som är en fd ambulans som har gått som dygns ambulans i Uddevalla gammala 6905 som jag har haft i snart 4 år. Jag brukar mycke eller ibland stå utanför frölunda station och fotografera när lagen kör ut och in fordonen eller åker på larm eller kommer hem. Så jag känner en del nere på frölunda stationen. Du kanske ochså har ett mig ibland. Jag har en hemsida om räddningstjänsten och ambulanssjukvård som du får gå in på och kolla www.raddningsinfo.se
Jag vill gjärna veta mer om dig?? och om du kör ambulans ochså??? är om du bara är på brand.
Du har en jätte fin blogg hemsida. Så förtsätt uppdatera de är väldigt intressant att läsa om dig och vad du gör på räddningstjänsten. Du kan få min msnadress så kanske vi kan höras på den om du har msn. jag har msn: [email protected]
eller om du har mail så går de lika bra. Så känna på och lycka till med din hemsida, jag skall följa din blogg hemsida i förtsättningen. Jag slog på google på ambulanstjejer så råkade du komma upp hehe. Men de var jätte roligt att träffa på din blogg här tycker jag. Ha de så jätte bra så kanske vi hörs om du svarar på detta inlägg. Ha de så bra.
Min hemsida: www.raddningsinfo.se
Mail: [email protected]
Msn: [email protected]
MVH
Johan Pedersen
ifrån Västa Frölunda

2007-10-07 @ 23:59:29
URL: http://www.raddningsinfo.se
Postat av: Helena

Hej Johan, tack för ditt långa fina mail.. det var roligt att läsa att du är intresserad av räddningstjänst och ambulans.. lovar att läsa din sida.

Tack för att du tycker att min bloggsida är fin.. det värmer gott! hoppas du får mycket nöje med att följa med mig på resterande färd... :)
Jag kör inte ambulans men jag hade önskat att jag hade den kunskapen som ambulanspersonalen har!

Tyvärr har jag inte sett dig omkring stationen.. än, men vem vet.. en vacker dag kanske jag får den äran. :)

Må gott och sköt om dig!

He:)na

2007-10-08 @ 23:21:16
URL: http://firefighttjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback