Pajala... hmmz... och massa annat..

Umeå... vilken fin stad..  stora fria ytor, mycket gräsplättar runt hus och byggnader... rent på vägar och överallt! :)

Skulle alltså till Umeå och vara där hela veckan.. valde själv att åka hem igår... inte för att jag hade tröttnat på alla nya ansikten eller dialekter inte heller för gemenskapen, den goda maten och alla goda skratt.. nää. jag åkte hem för att jag redan har gjort lumpen och för att detta endast skulle vara en repetition för mig.. och jag har gjort mitt.. 16,5 månad.
Blev erbjuden att stanna kvar som hjälpinstruktör men jag ville hellre hem till brandstationen.. mina kollegor och till förhoppningen om något maffigt larm... ;)

Väl uppe i Umeå bar det iväg till gamla I20 (Umeå regemente).. hade redan blivit placerad på ett logoment så det var bara till att packa upp, bädda och vänta in de andra som skulle komma.. en hel bunt visade det sig..

Träffade några tjejer från Pajala.. haha.. vilka historier.. ja, Victoria hamnade också under Pajala.. hehe..
Lite kort om vad vi fick reda på...2000 invånare, två affärer, olåsta dörrar ... mååånga mil till närmsta stad, 12 mil att åka för många barn som går i skolan i Pajala men som inte bor där.. obesiktigade bilar inkl. polisbilar.. dessutom oskattade ... haha.. taxibolag som kör när de känner för det  (tre bilar)... men GRATTIS till alla postorderföretag!  här tjänar ni kosig.. för de flesta är för rastlösa för att åka till stan och handla och stå i kö.. de sitter hellre hemma och dricker kaffe hos grannen som bor cirka tre mil ifrån... ;)

Iallafall.. stor trunk, ryggsäck och en stor säck med material och kläder hämtades ut igår.. städområde hade redan tilldelats.. uppställningsanvisningar, exercisövningar, sjukvård, skyddsövning, vapenvård.. you name it.. som sagt .. Helena har redan gjort sin del och tyvärr... så fick förbundet nu betala en stor summa för min transport.. tycker det är synd om dem.. kommunikation... A och O. Valde alltså att åka hem istället för att vara kvar.. innan jag lämnade I20 så önskade jag alla lycka till och allt... -tur att de bara skulle ligga ute i skogen en natt... för det är ingen höjdare.. tycker iallafall inte jag.. tält, eldpost, latriner..

Innan avresan från Umeå fick jag en rundtur på ett par timmar... trevligt.

Det var ingen höjdare att sitta på Arlanda i tre timmar och vänta.. inte att åka hem med planen heller..
Det drog överallt och nu har jag åkt på en förkylning med hals- och öronont.. skit! ...alla baciller viner i rören och sprider smitta...

image281
Logoment 5

image282
Min binge..

image283
Tja.. bilden talar för sig själv..

image284
.. men lite skoj måste man ju ha.. :D

image285
..åå..lite till..

image290
Kontroll av utrustning..

image286
Några var trötta? uttråkade?

image287
..men inte jag.. :)

image288
.. man lever bara en gång..

image289
"Pajala" (fast  V kommer egentligen från Vemdalen.. men var lika snurrig som tjejerna från
Pajala) och jag..

image291
Polishögskolan i Umeå..

image292
Gamla I20 (Umeå regemente)

image293
Helena Elisabeth kyrkan..






Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahahahahahaha.. Sorgligt när du for.. du ha tur du som inte fick en massa skavsår å blåmärken.. Fältnatten gick bra.. eldsittning sex på tordag morgon..:( JA somnade i stridsgropen..

2007-11-03 @ 13:36:55
Postat av: Fk Sjödin

Tja! du var mycket saknad under veckan, vi från instruktörslaget hade gärna sett att du hade varit kvar. Sedan till den anonyma individen som postat här ovan: det heter det inte "eldsittning" det heter "Eldpost". Och somnade du i stridsgropen? synd att jag inte såg det... ;)

2007-11-09 @ 20:30:01
Postat av: Helena

Hej Fk Sjödin, va trevligt att du tittade inom.
Tack för hälsningen! Hörde av tjejerna att ni hade en rolig vecka.. fast det visste jag att ni skulle ha.. :)
Hälsa de andra!

Vänligen
Helena

2007-11-09 @ 22:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback