Tjejer är bra att ha..

Hellosan!

I´m back... någon dag för sent..

Började kvällen med att åka ut till Näset för att släcka någon "eld" ?? tog med oss motorcykeln på släpet.. för att det skulle bli lättare och gå fortare att få ut all slang som skulle behövas... väl på plats så var det bara lite glöd kvar.. men vi åkte en sväng ändå.. ler.. kul!

Det hände inte så mycket mera på kvällen... gick igenom 411.. jag kollade allt material på bilen.. fyllde på vatten.. och checkade D´s andnings- och flaskpaket..

Vid skumbilen gick några killar igenom skumtanken.. flödet av vatten och skum ... det var kul att se en rumpa mitt i vädret.. jag gick förbi för jag undrade vad de höll på med.. skulle de kolla om de kunde krypa igenom utan att fastna?!.. haha..
Jag var också tvungen att se hur det såg ut.. så jag stack in huvudet och halva kroppen och sedan hjälpte jag M att lägga tillbaka "locket" över tanken som är placerad i mitten.. genom krypa in helt.... så nu finns det en till anledning för att ha tjejer i räddningstjänsten.. vi är nätta och kommer åt bra eller kanske bättre än killarna.. smidiga också.. hehe..

På kvällen beställde vi pizza och kebab från ett ställe i närheten.. andra gången jag beställde där.. första gången blev jag besviken .. men jag var ju tvungen att ge stället en chans till.. beställde en kebab utan lök och med mera feferoni...  när jag fick maten så var det inte kebab utan gyros.. det gillar jag inte.. inga feferoni fanns heller.. så jag åt en del av det som fanns..  senare på kvällen/natten fick jag ont i magen... vilket resulterade i att jag gick hem tidigare..  var kass hela dagen sedan.. ingen höjdare.. blää..

Inte ett enda larm hade vi.. jo, ett automatlarm..

Ups.. råkade slå ihop två pass.

image265
Snygga hjälmar.. haha

image266
Vår motorcykel..

image267
Brum brum..

image268
Min utsikt..

image269
Har du fastnat?!.. hehe..

image270
Nu ska vi se..


Kommentarer
Postat av: Johan (norrlandsgrabb)

Jo ibland kan nog tjejer vara bra att ha :-)

2007-10-23 @ 20:58:55
Postat av: Fredrik

Tjena! Riktigt kul att läsa din blogg, med tanke på att jag själv går SMO 9 i Revinge och har tänkt att göra min LIA på Frölunda Räddningstjänt eftersom jag i vanliga fall bor där =)

Undrar om du har något tips om arbetet jag ska göra över "vinterlovet", säkerhetsarbete i kommunen? Menar om det är idé att höra av sig till berörda personer redan nu kanske? Förmodar att ni hade samma arbete...

Ha det bra annars

Fredrik

2007-10-25 @ 16:29:20
Postat av: Helena

Hej Fredrik,

Välkommen till skolan.. :)
Vi kommer att träffs nästa termin.. skoj!

Ja, när det gäller arbetet så är det bra om du tar kontakt med räddningstjänsten både på den operativa och förebyggande sidan. Du kan ringa vxl. för att komma till rätt person. Försök få tag på en säkerhetssamordnare också.. kan svara på frågor om kommunen.

Revingeelever kommer till Gbg i mån av plats, beroende på hur många det är från Skövde som söker.

Ha en bra dag!

Kram
Helena

2007-10-26 @ 08:01:33
Postat av: 87: an

Nice ass skall skaffa snyggare kallsippidipper...

2007-10-26 @ 21:16:29
Postat av: Helena

Jassså... tycker du inte om dem..ler.. Björn Borg och allt.. ;)

2007-10-28 @ 09:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback