Inget larm..

för oss idag... jag menar under den tiden som jag var på stationen... 18-22 och 02-07.

Idag har vi tränat, ätit blåbärspaj och kollat på  Grey´s... mitt favoritpogram... skrattade gott idag..

Vid 22-tiden så åkte jag med på nattillsyn. Vi ska åka med på två tillsyner under vår LIA-R vilket jag tycker är intressant... det är ju något som jag kan tänka mig att arbeta med sedan..
Vi var på två ställen.. två äldreboenden... meningen var att vi skulle få en uppfattning om hur mycket nattpersonalen kan om SBA och hur de agerar vid ett tillbud... själv så tycker jag att de borde vara mera informerade och kunniga.. på ett sätt förstår jag dem.. de arbetar natt, kanske inte kan vara med på så mycket utbildning då de måste ha sina 10 h ledigt efter ett avslutat pass.. men å andra sidan så ligger det i ens egna intresse.. speciellt när de arbetar med människor.
De två tillsyner som vi gjorde var inget svårt och jag skulle kunna köra dem.. jag lärde mig ändå små saker som jag inte visste innan och som kan vara bra att ha med sig..

När jag kom tillbaka till stationen så var jag rejält trött.. hade varit uppe sedan 06.00.. nu fick jag sova fyra timmar innan det var dags att stiga upp.. göra sig iordning och sedan åka till Gårda station och möta upp en kille som jag skulle följa med på HLR/första hjälpen utbildning. Det var skoj att få lite repetition och så fick jag flika in när jag ville.. det var skoj!

Klockan 13.00 var jag hemma.. jättetrött och väldigt hungrig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback