LIA!!!

Yes!!! imorgon kör jag igång... 06:45 ska jag vara på stationen. Kläderna är redan på plats.. än om att jag har dem i en säck. Laget har redan ordnat upp en skylt om vart jag ska sova.. så himla nice att jag får rummet bredvid "stången".. jag menar om jag nu skulle få problem med att snabbt få på mig kläderna... förresten så har "vår" brandstation den längsta stången i Sverige.. 9 m.. yee... ska bli spännande att åka ner för den.. lite pirrigt är det.

Ja, vi har nu haft två dagar med introduktion.. dels på Gårda station och dels ute på utbildningsplatsen Färjenäs.. som ligger precis vid brofästet Älvsborgsbron... på Hisingesidan... Papper har jag gott om.. Räddningstjänsten Storgöteborg och värderingarna som står för trygghet, säkerhet och omtanke... bra nyckelord som jag vill och kan stå upp för. Papper om Rtj. nätverk och inloggningssystem... trafikinformation om bilar och hur vi ska föra fram dem på vägarna och hur vi ska sköta dem.. arbetsuppgifterna från skolan... telefonnummer till inspektörer m.m.

Vi har fått träffa Direktören Nils Andreasson, vår LIA-handledare, instruktörer, informationspersonal, brandmän, insatsledare, stationschef m.fl... det ska bli fantastiskt roligt att få komma igång.. roligt att jag har en bra SMO-kompis från Skövde.. han är några år yngre än mig .. väldigt schysst och såå...

Ikväll ska jag packa ner lite saker som kan vara bra att ha... träningskläder, nattsaker, kamera, handduk och lite så..vill ha allt klart tills imorgon bitti.. cykeln är pumpad.. hoppas luften stannar där den ska.. kanske bäst att ha med sig en pump i väskan..

Du... vi hörs imon!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback