Ska jag släcka..

eller ska jag låta det vara tänt... så tänkte jag igår när jag skulle gå och lägga mig.

Jobbade kväll igår, började klockan 18.00... samling nere i fordonshallen.. sedan gick jag och Henrik igenom stegbilen.. kollade andningsapp. och åkte upp i stegen..  17 meter.. allt fungerade som det skulle.
Det var en lugn kväll.. hände inte något.. så jag städade rummet och satt och pratade med kollegorna.

Vid 23-tiden funderade jag på att lägga mig.. men jag ville inte då det kanske skulle komma ett larm... vid 23:50 gick jag och la mig.. tittade på klockan... 23:54.. ska jag släcka eller ska jag ha tänt.. "det kanske kommer ett larm"
Jag släckte och slumrade till.. då plötsligt gick larmet och jag var snabbt påklädd.. gick ut i korridoren och tittade några sekunder... ingen där... hmmz.. ska jag åka ner på stången eller ska jag vänta.. då öppnades två dörrar och jag åkte först ner... det brann i en papperskorg på Älsvborgsgatan så jag åkte med Hasse ut.. vi tog tankbilen (den väger 24 ton). Inga problem med släckningen.. ler.. det var bara att slänga vatten i korgen och vi var klara på några minuter.. sedan bar det hem till stationen och jag rapporterade in återkomsten.

Var ganska pigg och det tog en stund... (det går 7 strax på en stund... det sa Fylking idag.. ) innan jag somnade.. vaknade 05:53 och gick upp och bäddade sängen innan jag gick ner i matsalen för att vänta in lag 1 som bytte av vårt lag..


Kommentarer
Postat av: Andreas

Tjenare!
Kul att du kommit igång med LIA:n (och bloggen=D) igen! Hoppas att du får åka på många larm så att det blir en lärosam period!
Själv har jag ju nyss börjat ute vid revinge och har nyss kommit hem från första vattenfysen. Sjukt jobbigt=D
/Andreas

2007-09-07 @ 17:45:52
Postat av: Helena

Hej vännen! Grattis! har tänkt på dig och har undrat hur det har gått för dig med intagningen.. då ses vi ju nästa termin. :)
Vattenfysen är inte att leka med.. efter att ha läst min blogg så vet du vad du har att vänta dig! Hör av dig snart igen! kram He:)na

2007-09-07 @ 18:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback