Varifrån kommer lukten...

ja, det var väl det som var det mest intressanta under mitt nattpass..

Vi fick nästan tre larm på raken igår när vi gick på passet... först ett automatlarm som inte var något.. sedan ett larm där någon hade sett att det brann i en cykeltunnel vid MIO... vi åkte dit men såg ingenting.. senare kom det fram att det hade varit ett mord där förra året och några hade tänt ljus... därav "branden"... när vi skulle köra tillbaka till stationen så kom det ett larm till oss om en dam som hade bröstsmärtor... vi åkte dit och kom fram före ambulansen .. damen såg inte bra ut och vi gav henne syrgas och kollade blodtrycket... efter några minuter så kom ambulansen och gjorde ett EKG på plats.. det såg inte så bra ut.. troligtvis vätska i lungorna ihop med ett eventuellt hjärtflimmer... det blev akut till sjukhuset ....

Kl. 05,30 imorse gick då sista larmet innan det var dags att åka hem.... min säng står längs med väggen och på min högra sida har jag väggen.. men hemma stiger jag upp på höger sida.. så jag slänger av mig täcket.. och är på väg till höger.. alltså in i väggen.. fort på med kläderna .. springer ut och ner för stången.. först på med stället.. som vanligt.. killarna tetas med mig lite för att jag är först men nu måste jag ju hålla ställningen under hela perioden.. ;)
Någon hade ringt in om röklukt i ett trapphus... först så gick vi in och kollade.. jag tyckte att det luktade mest på bottenplan och lukten avtog ju längre upp vi kom.. vi kände på dörrar och öppnade brevinkasten.. vi hittade inget.. vi till och med ringde på för att dubbelkolla.. klockan var nästan 06 så vi ansåg att det inte var någon fara... när jag och Styrkeledaren stod på framsidan och killarna var på baksidan för att kolla soprummet så tyckte jag att det luktade väldigt mycket vid ytterdörren.. vi flyttade en blomkruka och då kände vi värmen.. vi grävde lite och fann orsaken.. någon hade rökt väldigt mycket och det glödde från jorden... lite vatten och vi åkte tillbaka... så var det med det....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hi,

I am Spanish Fire fighter I am really glad that you make this blog explaining your day to day on the fire station. You seems very pasionated by the job.

Continue like that.

I speak some swedish.

Take care,

Maurici.

2007-11-04 @ 16:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback