Stressa ner någon minut..

Har efter många frågetecken äntligen lyckats göra klart det internationella provet på cursnet... det tog "bara" 4,5 h...
När jag skulle börja kl. 12.33 så gick det inte att öppna mappen då det stod att provet var stängt.. försökte hitta läraren, skrev en lapp och la på hans skrivbord.. provade även att ringa.. inget svar..

När svaret väl kom så hade han öppnat det och justerat något.. visst.. då sätter jag igång... första frågan.. fy för va svår.. jag tänkte att det här går aldrig vägen... när jag hade svarat på frågan så skulle jag trycka på knappen "lämna in svar".. det gjorde jag .. men då avslutades hela provet... killarna som satt i biblioteket och gjorde provet tillsammans kom tillbaka... jag försökte få tag på läraren igen.. pratade in ett meddelande på telefonsvararen... efter en stund hade han lagt upp ny information på cursnet .. det var tydligen en bugg i systemet som nu skulle vara fixad.

Jag började om igen... japps, nu fungerade det.. alla frågorna var synliga.... men usch vilka svåra frågor.. satt här på rummet och letade igenom mina anteckningar.. (ja, de fick vi ha till hjälp)... jag har antecknat på alla föreläsningar och rejält... men det var inte många av svaren som fanns med.
Kände mig stressad över tiden... visst, 17 frågor på 1,15 h låter mycket men det är/var det inte... när jag hade stressat igenom alla frågor så hade jag 5 minuter tillgodo.. hoppas verkligen att jag klarar de 80 % som vi måste ha för att bli godkänd.

Idag har det varit varmt och gott.. det kändes under larmstället.. svetten rann innanför understället..
Vi har haft trafikolycka och brandövning... igentligen skulle vi inte ha vår trafikolyckeexamination förrän i maj.. men eftersom E inte är här då så sa läraren att vi kunde ha den idag.. helt oförberedda så körde vi på... de andra grupperna övade bara idag och snappade upp de små fel de gjorde...

Min grupp blev godkänd.. 70/76 poäng... 33 minuter... feedback... vi arbetar bra men med tyst och dålig kommunikation emellan och vi tar det väääldigt lugnt.. läraren sa att vi lätt hade kunnat arbeta in 10 minuter om vi hade jobbat på lite.. det vi missade på var att vi inte gjorde en helkroppsundersökning i bilen, jag skyddade patienten försent när jag använde mittcylindern, minuspolen drogs men ändå inte... vi hade snören i rött och svart och E trodde att det röda snöret var minuspolen fast det var den svarta...så egentligen så gjorde hon rätt..
Ja, det var inte så mycket mera... jag körde som avspärrare och losstagare idag.

Efter examinationen så körde vi tillbaka släpet med verktyg och gjorde oss klara för en brandinsats... jag var chaufför och hade hand om vattnet ... allt gick bra och insatsen drog igång.. efter 5 minuter så vi fick slangavbrott... ett stort hål på grovslangen.. grenröret flög runt och iväg... vattnet sprutade fem meter och det var världens fontän... jag sprang runt bilen och stängde vattnet medans R som var befäl avbröt insatsen... vi bytte slang och körde igång igen... det var en bra insats med lite småmissar...

Nu är det kväll och jag har suttit här och klinkat klart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback