Samövning + examination

Kemolycka och rökdykning stod på förmiddagens schema tillsammans med räddningsledarna...

Kemolyckan gick väl hyfsat bra.. lite småsaker att tänka på som het zon och varm zon.. om vad som gäller om man passerar dessa zoner.. de var inte utmärkta mer än muntligt till vissa så det var nog därför inte alla tänkte på dem.. vi fick iallafall feedback om att alltid köra insatser som om de vore verkliga insatser... någon använde inte sin mask riktigt och andades in "giftig ångor"..

Rökdykning, lång inträngningsväg, industrilokal... ingen livräddning först, den informationen kom efter en stund.. troligen någon kvar i lokalen.. personen hittades och bränderna släcktes..
Övningen gick bra och jag måste säga att några killar i klassen är riktigt duktiga på att rökdyka.. kan ju inte påstå att det är min starka sida på skolan.. jag är bra på andra saker..

Vi var klara ganska sent och att duscha var det inte på tal om innan lunch... tyckte att det var bättre att få i mig lunch innan avslutet på olycksutredning och examinationen..
Pluggade 1,5 h igår kväll och tyckte att jag kunde det ganska bra.. när vi fick provet på fyra sidor så hörde jag några som pustade... jag svarade på allt.. när jag kom tillbaka till huset så kollade jag ett svar med M och E .. det gällde ett poäng så det är inte så farligt.. nu har jag kommit på en sak som jag kanske skrev fel på.. samma fel jag gjorde på lektionen idag.. jag sa olycksutredning istället för händelseutredning... jag tror att jag skrev fel också... shit.. jag ska inte säga att det gick bra på provet och att jag har klarat mig.. det har jag sagt en gång innan och då gick det inte så bra... har även ett annat fel.. skrev fel på MTO-perspektivet .. att det var ett orsaksdiagram.. bland annat.. så nu vet jag tre poäng minus...
Innan jag körde hem till Göteborg så duschade jag och tuggade i mig en banan.

Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback