Trossamfundet & Hög höjd utrustning..

Idag har vi haft föreläsning av Göran från Trossamfundet... jag tror nog att de flesta var förberedda på en tråkig föreläsning men den var helt ok faktiskt... jag antecknade lite men det var inte så intressant som igår då vi hade minor...

Efter lunch så åkte den ena halvklassen hem medans min halvklass.. basgrupp 3 & 4 hade hög höjd utrustning med Anders och Conny.. vi gick igenom lite angående linor och dess kapacitet viktmässigt och så kollade vi på olika selar och gick igenom lite knopar som vi måste kunna för att få arbeta på hög höjd.. dessa är....... trumvirvel.... dubbel åtta, trädd åtta, pålstek och prusik snöre... heter den så.. hmmz.. Några i klassen nästan blundade eller sneglade bort när Conny (läraren) skulle visa oss hur HAN gör knoparna.. men det var så virrigt så... jag har mina egna knep så jag hoppas de sitter hela tiden nu.. ler..

Vi körde bort till gula huset och fortsatte med att göra fast oss på halvtaket med de olika knoparna och alternativen... det var skoj.. för nu har jag äntligen fått grepp om gri gri som för övrigt inte är godkänd enligt läraren.. har ni snappat det killar? (lag 4) och vi provade även på ID-handtaget...
När vi kände oss redo så körde Conny en liten examination på knoparna så att han kunde bocka av oss.. alla klarade det idag... tror jag iallafall... :)

Kl 16.44 lämnade jag skolan och var hemma i Göteborg kl. 18.55.... trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback