Onsdag

Godmorgon.. var tillbaka på rummet ganska sent igår så därför skriver jag några rader nu.

Igår var vi lediga hela dagen, vi började inte förrän 17.00.
Eftersom vi håller på med Internationella hjälpinsatser så träffades min basgrupp efter lunch för att göra klart vårt PM som ska redovisas som en examination idag. Det har inte varit någon tid till att läsa in sig på arbetet så det blir att redovisa med ögonen ner i pappret... så kan det bli ibland...
Vi ska redovisa SAR = search and rescue ... ingen i basgruppen vet vem som kommer att få redovisa utan det får vi veta innan det är dags.

Kl. 17 samlades min halvklass i fordonshallen eftersom vi skulle ha trafikolycka i mörker. Vi arbetade gruppvis och gick igenom bilen och fyllde på med lämpligt material inför trafikolyckan. Vi lottade vilken position vi skulle ha och jag fick avspärrare/losstagare.
När kl. närmade sig 18 så kom larmet.. vår grupp fick första larmet och därmed blev E insatsledare för hela olyckan. Då jag endast var vid en bil så kan jag tyvärr inte säga så mycket om vad som hände runt omkring de andra bilarna eller vad de andra två grupperna gjorde. Det var en olycka med tre bilar inblandade... en bil stod uppe på några cementblock, en bil stod med fronten uppåt och den bilen jag befann mig vid stod med framdäcken på stenar/block men var ändå lätt att komma in i.

Det vi är mindre bra på är att vi ibland arbetar för sakta.. vi kommer inte igång.. känns som om vi arbetar i slow motion... men i övrigt så behärskar vi utrustningen bra och tar hand om patienterna på ett bra sätt.
Vid 20-tiden var vi tillbaka på "stationen" (fordonshallen) och vi återställde bilarna och hade en genomgång om vad som var bra och vad som var mindre bra.

Idag har vi fått reda på resultatet från olycksutredningsexaminationen... jag var väl sådär nöjd med mitt resultat, hade förväntat mig några poäng till men jag fick VG och hade samma poäng som två andra i klassen ... sedan var det tre personer som hade 1,2 och 2½  poäng mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback